Kā stendā prezentēt savu uzņēmumu, lai ieguldītais atmaksātos

Uzņēmumi šodien cīnās par nedalītu klientu un partneru uzmanību. Viena no vietām, kur viņus satikt, ir pasākumi: izstādes, konferences un festivāli. Tikšanās klātienē ir ļoti nozīmīgs “durvju atvērējs” – kas gan var būt spēcīgāks par īstu rokas spiedienu un ieskatīšanos acīs savam klientam?!

Latvijā regulāri notiek simtiem pasākumu, kuros ir iespēja piedalīties ar savu stendu, taču stenda esamība nav brīnumnūjiņa. Ja neesam iepriekš sagatavojušies un nezinām, kā sevi prezentēt un kā iesaistīt apmeklētājus, tad, visticamāk, atdeves nebūs un ticība šim mārketinga kanālam būs zudusi.

Iepriekšēja sagatavošanās ir varbūt pat 95% no uzņēmuma stenda veiksmes pasākumā. Iepriekš uzdodiet sev vismaz šos piecus vienkāršos jautājumus.

  • Ko darīsim pasākumā?

Iepriekš uzdodam sev jautājumu un definējam – ko mēs savā stendā vēlamies darīt, kādu mērķi sasniegt? Parādīt kādu savu produktu, pakalpojumu, veicināt pārdošanu, meklēt jaunus sadarbības partnerus, uzzināt apmeklētāju viedokli par mūsu produktu, veicināt zīmola atpazīstamību utt.? Iespējamie mērķi var būt ļoti dažādi, tači svarīgi ir fokusēties uz vienu. No tā būs atkarīgs gan stenda iekārtojums, gan darbinieku sagatavošana.

  • Kā vēl varam sekmēt savu dalību?

Izpētiet, kāda ir pasākuma programma – kā jūs varat izmantot citas pasākuma sastāvdaļas un aktivitātes, organizatoru piedāvātos pakalpojumus sava uzņēmuma komunikācijai. Nekautrējaties no organizatoriem noskaidrot visas tehniskās detaļas, kas jums jāņem vērā, lai varētu veiksmīgi sagatavot stendu, plānot tā uzbūvi, darbu un demontāžu.

  • Kā iekārtosim stendu?

Reāli apziniet savus resursus – cik lielu summu stendam vēlaties tērēt, kādi materiāli jau ir jūsu rīcībā. Apziniet esošos resursus (tehnisko aprīkojumu, mēbeles, reklāmas materiālus u.tml.) un izvērtējiet kritiski – vai tie palīdzēs veidot vienotu komunikācijas stilu un nodot īsto vēstījumu pasākuma apmeklētājiem. Taču reizē arī esiet racionāli un praktiski – ne vienmēr ir nepieciešami lieli finansiālie ieguldījumi, grandiozs stends, jaunākais aprīkojums.

  • Ko teiks un darīs stenda darbinieki?

Svarīgi, lai jūs – uzņēmuma pārstāvji, esat sagatavojušies – profesionāli un pārliecināti. Nenovērtējiet par zemu iepriekš uzrakstītas un izmēģinātas sarunas un frāzes, apģērbu, atrašanās vietu stendā. Jo precīzāk savu sakāmo un vēstījumu zinās stenda darbinieki, jo labāk viņi varēs pielāgoties dažādām situācijām un apmeklētājiem, bet tomēr nezaudēs sarunas mērķi.

  • Ko darīsiet pēc pasākuma?

Jau pirms pasākuma plānojiet, ko darīsiet pēc tā, kādi būs nākamie soļi un, piemēram, iegūtās informācijas izmantošana. Noteikti ir darbi, kas darāmi jau izstādes laikā vai nākamajā dienā: sazināties ar jaunajiem kontaktiem, nosūtīt solītos materiālus, apkopot ievākto informāciju. Lielāko daļu no šī jūs jau varat sagatavot iepriekš kā paraugus, lai komunikāciju varētu veikt operatīvi. Stratēģiskie darbi, kas veicami tuvākajās nedēļās: izvērtēt dalības atdevi un stenda darbības pieredzi, plānot nākamos pasākumus un jaunas sadarbības.

Apmeklējot pasākumu, īpaši ieplānojiet laiku apskatīties, kas “notiek apkārt”, ko piedāvā konkurenti un sadarbības partneri, izmantojiet arī pasākuma organizatoru piedāvāto saturu un aktivitātes.

Šie ir tikai daži vispārīgi jautājumi, kurus sev uzdot, lai labāk sagatavotos savu uzņēmumu prezentēt stendā pasākumā. Sīkāk uzzināsiet seminārā “Kā stendā prezentēt savu uzņēmumu, lai ieguldītais atmaksātos”, 27. februārī.

Uz semināru aicina Inese Taurina – Digital Freedom Festival pasākumu organizatore.